Det är tuffa tider (för en drömmare)

Svart dag på börsen. Men jag hänger på, vägrar ge upp nu när jag börjat min dröm. Min ena portfölj har minskat två tusen på två dagar. Det är mycket med tanke på hur lite pengar jag har där. Försöker att inte tvivla på det jag gör, försöker att inte känna att jag slänger sambons och mina pengar bokstavligt talat i sjön. Hoppas att jag har valt nog starka företag som kan ta sig ur en stegrande inflation och börsras med hälsan i behåll.

Jag märker att jag pratar mindre om mina drömmar när det går dåligt på börsen, vill inte bli "påkommen" med att jag driver min dröm på en sinande kassa. Känner mig mest som en lögnare nuförtiden.

Men det är också tider för uppskattning. Jag blir stolt över Sverige, att det går så bra för oss. Det finns så många människor som gnäller över sitt liv, även i Sverige, fastän vi har så stora möjligheter att leva bra. Jag menar inte bara pengar, tänk all natur som finns utanför var mans dörr där alla människor, oavsett inkomst kan plocka skogens guld eller färga fingrarna lila av söta blåbär. Jag är stolt över mig själv, över min blivande man som sitter säkert på våra tjänster. Nåja, så säker man kan bli. Jag är stolt över vår otroligt sprudlande dotter, som är så levnadsglad och helt utan bekymmer i världen. Det finns orättvisor överallt, men jag är ganska lycklig. Idag är jag framförallt lycklig över att min familj kom och åt lunch med mig på jobbet och att pengarna som ligger i aktier inte är några pengar vi behöver. Inte förrän vi förvandlat dem till en miljon. Det MÅSTE gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0