Håller för öronen (och ögonen)

Jag vill inte höra mer om börsen just nu. Mina aktier har sjunkit rejält och många bloggare verkar tro att det bara är lugnet före stormen. Andra är större optimister och säger att det kommer vända nu. Alla låter lika självsäkra och hävdar att de har rätt. Jag tror väl inte heller att det är "över" för den här gången, men det är verkligen tufft att försvara sin idé just nu. Kanske hade jag hanterat det bättre om jag inte hade börjat i år med att bli miljonär. Just nu ser det ganska... mörkt ut. I mina fantasier har jag räknat med 5% i avkastning upp till 10% när jag har en riktig drömmardag, men just nu pratar vi ganska stora procentsatser minus istället. Warren Buffet säger att man ska sitta kvar i båten. Jag tror det ligger någonting i det, speciellt om det är en stabil eka (bra företag) så verkar det dumt att simma mot stranden. Så tycker inte många andra, faktum är att många av de större ekonomibloggarna redan sålt av sina innehav.

Vi har pratat om att lägga pengarna på amortering istället, men samtidigt kommer ju börsen gå upp, nu ska man bara försöka hänga på så gott det går, oavsett om det sker om två månader, 8 månader eller två år.

Kan någon bara ge mig facit så blir det nog rätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0