Slapp helg

Tog skärgårdsbåten ut med vår dotter till min sambos familje-landställe ute på lilla ön. Mysigt att åka båt så länge, blev nästan en liten utflykt i sig. Vi åt varsin glass på båten, eftersom det var helt smockat med folk i stan. Hade glömt bort pride-festivalen. SKulle försöka vara en pedagog och berätta varför man firade pride för A. "Jo, man firar de som är homosexuella, det är om en pojke blir kär i en pojke eller en flicka blir kär i en flicka" A  bara tittar på mig, sen säger hon: "happ, ska vi köpa glass nu mamma?" Saker är verkligen inte märkliga i en 3-årings värld.
Min sambo var inte med, han kom på lördagen eftersom han var tvungen att jobba, men det det känns väldigt naturligt att vara med hans släkt ändå. Hans kusin var där med respektive och sina två barn varav den enda är i A's ålder. De hade väldigt roligt och hon slocknade direkt efter bamse-tidnings-läsningen. Vi vuxna satt uppe och pratade till strax efter ett, tiden bara flög iväg! Det var skönt att inte tänka på varken börsen eller sidoprojekt. Datorn hade jag lämnat hemma. Ikväll har jag finslipat ett brev som jag skall skicka till rektorn på min gamla skola, ska försöka få till att jag kan föreläsa för dem gratis för att skaffa mig erfarenhet. Hoppas det inte blir platt fall, jag har mycket ideer, men inte så bra självförtroende när jag inte har provat något förrut. Vet bara att jag kommer ångra mig om jag inte försöker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0