Gruvliga aktier!


"Investera i saker som du förstår" lär ju Warren Buffet ha sagt. Det försöker jag hålla mig till. I min portfölj är jag lycklig ägare till Loomis aktier som visar blå siffror sedan jag köpte dem, trots en svikande börs.

Gruvor kan jag inte så mycket om. Jo, jag förstår ju vad det är för något, men jag vet ingenting om halter av järnmalm, efterfrågan eller hur säkert det är att man faktiskt hittar något när man väl börjar utvinna (det verkar dessutom ta flera år med en aktiekurs som pendlar värre än ett österrikiskt gökur). Likväl är det spännande med gruvaktier, t.ex. northland resources som Per Penning skriver om.

I övrigt har Wisegroup gjort bra ifrån sig sedan jag köpte dem för några veckor sedan. Upp 6%. Härligt att flera av mina poster börjat visa sig i en härlig djupblå färg på mitt nordnet-konto. Fast jag är realist, nog kommer det fler jättedippar under året?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0