Superwarp

Mitt liv passerar förbi mig utan att jag hinner tänka just nu. Badrummet tar knäcken på mig, dryga 83000 ska ut innan sista februari. Det innebär noll kronor till aktier. Noll. Zipp. Nada. Min enda roliga hobby som dessutom skulle ge mig fler chanser att uppfylla andra drömmar.

På jobbet skenar tiden fram. Det skenar så att jag inte ens tycker det är roligt. Normalt älskar jag att ha händerna fulla, nu känns det mest som jag släcker bränder konstant. Hur hände det? Jag som brukar ha full kontroll. Jag märker hur jag blir arg på människor som inte beter sig, kokar inombords över alla människor som inte borde få vara myndighetsförklarade. Min praktikant med asperger sköter sig exemplariskt. Men alla andra... vad är det som händer med vuxna människor? Jag borde inte jobba med människor när jag känner så här, men jag behöver en paus, vill inte behöva bära hela världen på mina axlar längre. Söka ett nytt jobb, för jag älskar att leda människor. Jag älskar ju mitt jobb också, men jag orkar inte riktigt med. Har börjat sova dåligt, jag som alltid sover som en stock med gott samvete! Kommer på mig själv att ligga och stirra i taket.

Bara jag kan ju göra förändringen, men just nu är det så himla svårt. Behöver lite distans till det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0