Wise group i min portfölj!

Jag har köpt mina första onoterade aktier. Allt ser bra ut efter det lilla jag kan om analyser. Dessutom var de "billiga", 0,95 kr fick jag betala. Jag vet att de kan minska med hälften till imorgon, men det är lite roligt att ha några att hoppas på. Missförstå mig inte, jag gamblar med alla mina aktier just nu känns det som, och tydligen har jag en högriskportfölj, trots att jag har merparten av mina pengar i investmentbolag. Wise är också ett företag som passar mig personligen, de jobbar med utveckling av människor. Jag tror att det ligger i framtiden, hoppas bara att de överlever lågkonjunkturen.  På onsdag ska jag hur som på en snabb-kurs i aktieköp. Det är en kvinna som lyckats investera sig till att kunna leva på enbart sin avkastning. Det är lite häftigt. Hoppas dock att hon inte är en daytrader, det passar inte mig, om inte annat för att jag skulle få hjärtklappning och dö en för tidig död om jag var tvungen att hänga med i svängarna. I och för sig verkar det enkelt nu. Jag berättar mer när jag varit där!

Häromdagen fick jag ett meddelande på fb om att en kontakt till mig skickat mitt cv till vVD för ett av de största retailföretagen i Sverige som står  inför en galet expansiv fas. Han ville att jag skulle ringa upp henne, vilket jag också ska göra på måndag. Oavsett vad de vill eller hur det går så ger det lite värme i magtrakten att man är i tankarna. Hur som är det roligt att jobba i expansiva företag, mycket möjligheter, mycket chans att påverka, stora möjligheter att lyckas. Och sånt tycker jag om! Helt ny personalstyrka som man får forma helt själv är inte heller dumt...

På tal om försäljning håller Du på att sätta oss i en riktig lågkonjunktur, trots att Svenska företag går bra. Svensk handel rasar i julhandeln vilket kommer påverka en hel del i vår. Så ut och shoppa julklappar nu! (eller låt bli, men trigga alla som är med i lyxfällan att ta ytterligare ett sms-lån och hjälpa upp konjunkturen lite ;) )

I helgen är vi lediga tillsammans hela familjen. Det blir simpelt: storhandling och pyssel hemma vilket jag uppskattar mycket just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0