Amortera eller inte?

Det har varit skakigt på börsen sedan jag började spara undan 10% av min inkomst samt 5% av min sambos för att vi skall ha en god ekonomisk avkastning på sikt. Samtidigt går räntorna upp, och kollar man på historiska räntor kan man gissa att det kan gå upp ganska mycket till. Experterna säger sitt, att man skall ha lån på bostäder om man har disciplinen att investera pengarna på börsen istället. Men med skyhöga räntor är det kanske värt att överväga att lägga pengarna på amortering istället. Då vet man ju faktiskt exakt vad man får...

I övrigt går mina aktier stadigt uppåt och det är roligt att logga in på nordnet varje dag. Jag håller på och kollar på bra aktier, men just nu vill jag köpa långsiktigt. Jag planerar att daytrada med 15% av kapitalet i framtiden, men än är summorna för små för att det ska vara värt pengarna i courtage. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0