Budgetutflykt när den är som bäst!

Idag tog sig hela familjen ut till en nationalpark i närheten av där vi bor och tog oss runt en fyra kilometers slinga där. Lämpligt nog finns det en skogssjö halvvägs där vi stannade och åt pannkakor som jag slavat med på morgonen, honungsmelon, rödvinbärssaft till vår dotter som jag gjorde igår och kaffe till oss vuxna. Vi tittade på fåglar och badade i det rostbruna vattnet som var var både ljummet och svalkande. När det är så fint väder så känns det verkligen inte som någon uppoffring att semestra hemmavid, speciellt som vi lägger pengarna på Thailand i vinter istället.

Ikväll har vi ätit middag med några goda vänner och hunnit prata en del börs. De spekulerar bara på marknaden vilket jag inte vågar göra, men det är verkligen intressant att höra om warranter där man kan tjäna på 20 och 30 tusen med några tusenlappar i insats, PÅ EN DAG! Och sedan är ju baksidan att det kan gå lika fort utför också...

Jag har iallafall beställt en kapitalförsäkring där jag har tänkt att jag skall "spela" lite mer, inte med warranter utan med små bolag som verkar ha en spännande affärsidé. Jag försöker hitta min investeringsstil, men trots att det bor en glad hundvalp som älskar äventyr och är godtrogen till max i mig så klarar jag inte av känslostormar med börser från timme till timme. Speciellt inte om jag ska försöka göra karriär samtidigt...

Just nu läser jag "Investera som mästarna". Kan jag bli hälften så rik som Warren Buffet skall jag köpa ett landskap i Sverige och kalla mig själv hertiginna...

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0