Det kan väl inte vara så svårt...

...att få den där fantastiska kroppen. Eller nåja, min kropp behöver ju inte hålla för några närmare inspektioner, men att ha en kropp där kläderna hänger bra skulle räcka för mig.

Att vara hälsosam är min största motivation. Nu har jag inte massor med övervikt, men en sisådär 6-10 kg skulle jag behöva gå ner för att ta mig runt löpspåret lättare och leka med min dotter utan att kollapsa. Däremot så finns det studier på hur ens kroppshydda uppfattas av andra. Man kan ju vara präktig och säga att man ska förändra hela branshen, men faktum är att överviktiga människor fortfarande ses som latare, med sämre karaktär än andra, normalviktiga personer. Hemskt? Kanske det, men man kan välja på att göra något åt det (övervikten alltså), för det är ju faktiskt mer hälsosamt att vara normalviktig, alternativt att försöka förändra Sveriges hela attityd generellt (kan du förändra det, är det värt det?). Har man riktigt bra självkänsla så skiter man fullständigt i vad andra tycker, vet att man är bra på det man gör och ser till att man får rätt jobb för att man är duktig på det man gör.

Igår gjorde jag lite research för nya potentiella aktier. Jag har tittat på Kappahl samt Micro systemation som agerar på två helt olika branscher, men vi får se vad som händer i framtiden. Jag har fortfarande svårt för företag i bransher jag inte riktigt förstår. Ibland känner jag att jag har potential att bli duktig på aktiehandel, ibland känner jag precis tvärtom, att jag aldrig kommer kunna gå plus eller få en avkastning någonstans inom index. Jag ger det ett år, annars får jag börja investera i "säkra-svensson-aktier". På måndag får vi se, jag börjar jobba men med nordnets nya app kan man numer köpa och sälja aktier mellan tuggorna på en mc feast.

www.introduce.se hittar man förövrigt massor med bra företagsinformation!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0