Internet-fri vecka!

Det kanske låter lite motsägelsefullt, eftersom jag skriver på Internet just nu. Men jag har bestämt mig för att inte titta på facebook, inte läsa andra bloggar eller kolla mina aktier (det här är det absout svåraste) innan fredag nästa vecka, inte heller nyhetssajter eller annat av liknande karaktär. Det ger mig lite ångest och jag kände nyss ett tryck över bröstet. Håller jag på att få en panikattack kanske...

Hur som helst, jag hoppas att jag skall få tid att sträckläsa lite ledarskapsböcker, utveckla en sidoinkomst som jag hoppas skall ge mig ännu mer möjligheter att köpa ännu mer aktier (det lär väl behövas nu om de går åt h-e när de inte har min uppmärksamhet på en hel vecka). Då kanske vägen mot min första miljon blir väldigt mycket kortare...

Jag har en känsla av att jag har varit lite för "too much" för mina släktingar och vänner på sista tiden. Jag tror att det går att få allt, pengar, frihet, hälsa men alla andra verkar tycka att man får välja max ett av de där attributen. Det vill inte jag. Punkt. Jag vill inte behöva välja. Det värsta av allt? Jag tror inte att man behöver det. Det finns gott om entreprenörer som jobbar tjugo timmar i veckan och har en inkomst på 400.000 om året eller mer. Det skulle duga utmärkt för mig. En dagsinkomst på 2000:- skulle ge mig dryga 1000:- i handen.

Galen och naiv? Kanske. Men skam den som ger sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0