Klirr i kassan

Bra dag idag. Börsen också och jag är faktiskt 1000:- rikare än imorse, bara på aktier. Sedan väntade en mycket trevlig överraskning är lönespecen damp ner i min mail-korg på eftermiddagen. Jag visste att jag skulle få bonus, men inte att de behövde dra så lite skatt OCH att det tydligen är semesterersättning på den. Sådärja! En del går förstås till bröllopet i Thailand i vinter (mer om det en annan gång) men vi ska också betala av det sista på lånet till mina föräldrar på lagfart/pantbrev som vi tog när vi köpte huset för drygt två år sedan. Banken var villiga att låna oss pengarna såklart, men räntan var inte direkt fördelaktig (rena lyxfällan-räntorna!) så mina föräldrar lånade oss dem istället. Jag tycker dock inte om att vara skyldig någon jag känner pengar så vi har försökt betala av det så snabbt vi bara kunnat. Nu när det "bara" 26.000 kvar så vi slänger in hela lånet så är det klart sedan vilket gör att vi nästa månad har två tusen mer att röra oss med. Efter det har vi inga fler lån förrutom huset. 

Vi har bestämt att vi inte ska ta lån, iallafall inte för konsumtion eller lyx-prylar vilket gör att vi bara får låna till hus eller bil. Fast bil behöver vi inte än, jag tänkte köra min tills den brakar på motorvägen...

Just nu saknar jag bara ett spabad, är inte sugen på att ens handla kläder. Vill bara köpa aktier. Håller kanske på att bli sjuk?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0