Matvete och aktietips

Sista dagen på semestern. Min sambo är hemma en vecka till med vår dotter så det bli lite avlastning i vardagen iallafall, men just nu känner jag mig inte supersugen att börja. Märkligt, när jag var mammaledig ville jag inget hellre än att börja jobba igen (sen när jag väl började så grät jag varje kväll i två veckor men det är en annan historia).

Idag var vi hemma hos mina föräldrar och fikade och jag fick hem en bärkasse med böcker som min mamma rensat ut för att göra plats för hyresgästen som skall ge dem en passiv inkomst på 3000:- i månaden. Hon hade passat på att lämna lite annat gammalt skräp också som hon förmodligen tyckte gav henne mindre dåligt samvete än att slänga men mig desto mer... Idag fick jag även agera aktiemäklare för min mamma, vilket också känns obehagligt. Det slutade att jag berättade för henne vad jag tittar på när jag letar efter bra värden, resten får hon ta reda på själv.
Tänk om det var så enkelt att man kunde få ett bra (rätt) råd om vilka aktier man ska köpa? Då skulle jag leva på det, jag tycker det är superroligt!

Imorgon börjar mitt smalare liv, jag har köpt mathavre för första gången och har grillat kycklingfileer och sparris. Blev mycket positivt övverraskad över mathavren som jag har kokat och stoppat i två matlådor till imorgon och på tisdag. Smalare OCH billigare, hur bra är inte det!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0