Nytt jobb?

Jag har hittat ett nytt jobb som jag ska söka, det är ett företag som jobbar mycket med företagsförsäljning och öppetiderna liknar faktiskt det som vanliga kontor har. Skulle jag få det (och det visar sig att vilkoren är bra) så skulle det innebära att jag för första gången någonsin skulle jobba vanliga kontorstider. Det är är revolutionerande för mig! Inga mer 12-timmars pass schemalagt, och jobbar man det så är det för att det är roligt! Som ni märker har jag en fantastisk förmåga att ta ut segrar i förskott...

Idag ska vi åka och bada med några vänner, billigt och bra! Börsen tittar jag inte på idag, den har ju varit sisådär de senaste dagarna. Försöker tänka positivt (någong gång måste det ju vända) och se möjligheter (nu kan man passa på att köpa billigt) och inte deppa ihop (tänk hur bra vi har det, egentligen) och tänka på annat (såg ett par fantastiska lax-bakelser som jag skulle vilja prova i ett gammalt nummer om allt om mat).

Igår åkte vi inlines, tänk att jag hade ingen aning om att det var en så social sport. Fyra grannar kom fram och kommenterade min åkning, visserligen med varierande miner och kommentarer. De sträckte sig från "GUD, vad ROLIGT det ser ut!" till "Det ser ju helt livsfarligt ut". Det var ungefär så jag kände också, men det var ju andra gången jag åkte. Kanske en ny favorit?

Avslutar med en bild från hemnet: skulle kunna tänka mig den här utsikten när jag blir äldre. Grekland måste ju hämta upp sig någon gång? Ikväll ska jag titta på Mamma Mia!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0