Ta med energin i arbetet!

Jag har jobbat sedan jag var 13 år. Ett av mina första jobb var som garderobiär på Globen i sthlm. Jag tror de tyckte att jag var duktig, men om någon frågade skulle jag säga att jag var 18. Föga övertygade kan man anta, men som tur är var det dåligt med fackliga representater på Marylin Manson konserterna (eller Backstreet boys f.ö.) Jag tjänade svindlande 50:- i timmen som redan var skattade och klara. Jag trodde faktiskt att jag jobbade svart tills min första deklaration damp ner i brevlådan och det visade sig att jag skulle få tillbaka pengar. Ett annat jobb jag hade som definitivt var svarta pengar var när jag tog dykcert som 13-åring. Jag ville ha en utrustning men det är ju inte direkt billigt, så mina föräldrar sa att det skulle betala hälften på dykvästen om jag sparade ihop resten, dryga 3000:-. Jag insåg ganska snabbt att min veckopeng inte skulle ge någon enorm avkastning på sparkontot utan började dyka efter golfbollar i hålen på golfbanorna på natten. Sedan satt jag hemma på garageuppfarten och tvättade bollar hela sommaren. De finaste sålde jag på blocket, resten sålde jag tillbaka till golfshopen på banan. Det tog mig fem turer att få ihop till västen. Gissa om jag blev stolt!

Nu jobbar jag som butikschef i ett av Sveriges största retailföretag. Jag har den näst största butiken i Sverige och tjänar faktiskt en hygglig slant varje månad jämfört med mina kollegor. Det har gått bra. Riktigt bra. Jag har blivit utnämd till årets butikschef efter två år i kedjan knappt, fått den högsta bonusen som går att få. Det som tagit mig dit är den ändlösa energi man får av att ha ett riktigt roligt jobb. Men precis som allting annat så behöver jag förändring. Jag behöver mer saker att bita i, behöver större utmaningar och jag vill veta allt om andra företag och jag vill utvecklas ännu mer som ledare, coach och inspiratör. Jag vill bli ännu mera proaktiv och jag vill återigen ha huvudet fullt av ideér som driver försäljningen framåt.

Men jag är ung. Knappt 30 år fastän jag varit chef sedan jag var 18. Och ibland känner jag mig som den där 13 åringen på globen: "Säg att du är 18". Fast nuför tiden kanske man ska ljuga och säga att man är 40? I höst hoppas jag att det kommer ut nya tjänster inom ledning och drift. Då ska jag söka mig vidare mot ett nytt arbete som ger mig enorm energi. Varför? För att jag har världens roligaste jobb. Egentligen.

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag måste säga att jag verkligen gillar din blogg. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar varför det går snett. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?

2011-07-11 @ 15:53:30
URL: http://gravidforsakring.net
Postat av: Angelica

Tack Malin!



Det värmer att det är människor som vill läsa min blogg. Jag ska kolla om jag kan bli lite klokare på varför det inte fungerar med bloglovin för dig.

2011-07-11 @ 19:40:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0