Uppåt på börsen!

Det kanske inte går spikrakt upp på börsen, men det börjar ju andas optimism iallafall. Jag försöker som tidigare sagts fortfarande att hitta min aktieprofil men just nu har jag valt relativt säkra kort. Det gör ju tyvärr att jag har det ganska tråkigt i mitt sparande just nu. Enligt kalkylerna jag har gjort borde vi kunna vara miljonärer om tio år, och skulle vi ligga på 600.000 istället så är det fortfarande mer än lagom-svensson har i sin aktiedepå. Det sägs ju att den första miljonen är den svåraste (och därmed tråkigaste?) Inför köpet nästa månad tittar jag på Haldex eller Gunnebo. Vi får se hur det utvecklar sig.

Idag har vi varit och spelat minigolf på en supermysig bana. Vår dotter var mycket fascinerad över att man kunde skjuta in bollen i munnen på en ko (gissa vart den kom ut) samt skjuta över små broar och in i en ladugård. Mycket välgjort! Läs mer på www.siggestagard.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0