Ny lyfter vi!

Börsen går upp idag också, vilket gör att jag faktiskt kan börja tro på att det går att tjäna pengar på aktier. Jag valde tyvärr helt fel tidpunkt för att försöka mig på att bli miljonär, speciellt när man försöker sälja in sin strategi för släkt och vänner. Hittills har det gått ungefär så här:

"På tio år ska jag bli miljonär!"
"Oj häftigt! Hur mycket pengar har du tjänat hittills?"
"Jo, alltså, det var ju tsunamin i japan... Och så Grekland. Så just nu tappar jag pengar, men jag tror på framtiden!"

Snart ligger jag plus minus noll iallafall och efter det kanske jag kan sälja in min strategi till skeptikerna. Sen får man ju se det positivt också, krisen har ju gett en del möjligheter göra några aktie-klipp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0