Nya amorteringsplaner och liite mer tid med familjen

Jag gick hem en timme tidigare idag. "Becuase I'm worth it". Nu har jag bara 15 timmars övertid den här månaden, men jag sätter ingen prestige i att ha mycket som många av de andra cheferna i företaget. Om jag kan göra ett ypperligt jobb, få med mig personalen som gör samma sak och känner ansvar på de timmar man "ska" jobba, då har jag lyckats. Familjen är alltför viktig för mig för att jobba mer än 60 timmar i veckan.
Jag får en känsla av att jag har en bra position i företaget. Jag är med i många diskussioner och får ofta frågor om hur jag tycker att företaget ska utvecklas. Jag hoppas att jag kan ge dem inspel som gynnar några andra än bara cheferna, för jag tror att det är på säljsidan vi missar mest just nu. Men det är små små steg i rätt riktning, när jag var yngre försökte jag göra alla förändringar på en dag (varför vänta?). Men nu är jag mer politisk vilket har gjort mig betydligt mer omtyckt av de högre leden.
Jag undrar om jag kommer få frågan om jag vill kliva upp som försäljningschef den dagen min chef får nya utmaningar? Det har även pratats om ytterligare en i min region eftersom företaget hela tiden växer med nya filialer. Min chef har nämnt det för mig som i förbigående, och jag undrar vad det finns för substans i det. Kanske överanalyserar jag (jag är ju trots allt tjej).
Pengar vs. familjen? Utmaningar vs. hemmaro?
Vi ska börja amortera mer på vårt lån på huset nu när räntan går upp. Jag har gjort lite budgetar och genom att styra om lite utgifter skulle vi kunna amortera betydligt mer än vad vi gör idag. Det kanske inte är det mest strategiska att amortera, men samtidigt bor det en liten trygghets-människa i mig: "Man vet åtminstone vad man får". Aktierna kommer vi dock att fortsätta spara till på samma sätt som förrut, jag ska bara läsa på lite mer om de 10-tal aktierna jag valt ut som fyller mina kriterier.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0