Sverige har minst andel chefer under 35 i Europa?


Läser i dagens metro att Sverige har minst andel chefer under 35 i Europa. 26% om jag inte minns helt fel. I artikeln står det att man på fackförbundet ledarna tror att det dels beror på att kravet på utbildning är högre i Sverige samt att man inte tycker det är "värt" att vara chef med allt ansvar och slit det faktiskt innebär. Jag tror det ligger mycket i det där, framförallt det sista, men det är inte helt lätt att vara ung och vara chef. En chef vara en (äldre) förebild, en chef ska vara en person med erfarenhet (ålder?). Det är lustigt att jag alltid verkar vara lite för ung för den positionen jag innehar för tillfället, men en sak är bra: det går garanterat över med åldern. Och personalen verkar trivas trots allt.


Som vanligt späckat schema på jobbet, den här veckan blir det två dagar med 14-timmars pass. Men nu är det lite ljuset i tunneln, snart vet man om planeringen varit bra eller mindre bra. I veckan ska jag även förhandla bostadsräntor med min bank, hoppas min ö


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0