Utflykt med familjen

Vi tog vara på vad som enligt prognoserna kan vara den sista varma helgen på året. En trevlig utflykt med geocaching (www.geocaching.com) tog oss till vackra solvarma klippor en ihålig ek som dottern förtjust klättrade in i. Jag hade bakat rabarberpaj av de sista rabarberna för året och dessutom gjort matmuffins med fetaost och bacon. Med en kopp kaffe blev det en perfekt dag, och gud vad varmt det var!

Ska in och jobba imorgon, är faktiskt inte sugen alls, det är så sällan vi är lediga hela familjen, men det är en speciell kampanj just nu så jag och biträdande har delat upp butiken mellan oss. Är det inte märkligt att allt man gör alltid är negativt för någon?

På tisdag flyger jag utomlands över natten. Det blir lite trevlig mddag, lite föreläsning och ganska slappt schema generellt. Man märker att man är gammal när man ser fram mer emot sovmorgonen dagen efter (åtta-rycket kanske?) än själva festmiddagen. Får även träffa min gamla biträdande som själv blivit chef nu. Han är väldigt duktig och jag är väldigt stolt över honom, framförallt har vi väldigt roligt ihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0