Chansen att vinna en miljon (eller mer) på svensk lotto

Det är 0,0008% chans att vinna en miljon eller mer på lotto läste jag någonstans. Bara lite större chans än att bli träffad av blixten. Fast det är ju gratis att bli träffad av blixten, om än väldigt mycket trevligare att vinna på lotto...

Hade möte med en "head of distrubution" eller vad han nu har för titel. De flög in honom så att jag skulle kunna prata om hur varuförsörjningen fungerar (inte alls) och vad han kan göra åt det (lite grann) men jag fick chansen att berätta min syn på saken (väldigt konstruktivt) och han fick chans att säga hur man tänker från ledningen (bra i teorin, inte lika bra i verkligheten).

Ett väldigt roligt inslag i ett i övrigt bra möte var en powerpointpresentation som jag fick ta del av. Den var helt ny fick jag reda på och man ville att jag skulle utvärdera den. Blev lite varm i bröstet över att man ville ha min åsikt. Vid första sliden sjönk dock modet:
1 "Hur man fyller ett hål" .
2. Ny slide: "Om en vara tar slut enligt planogram måste den ersättas av en ny vara" På sliden var det även en bild på en hylla där det saknas en vara. En pil löper ut från tomrummet. Det står, håll i er nu, "Hål" (det var någonstans här jag fick tårar i ögonen, är fortfarande inte säker på om det var av uppgivenhet eller för att jag skrattade så mycket inombords)
3. "Om det finns en vara som kan dubbelplaceras i planogrammet ersätter du hålet med den varan" Bild på samma hylla, men två likadana produkter bredvid varandra. Två pilar förkunnar: "Samma face"

...tre slider till, bl.a. en som förkunnar att det ska vara pris på varan (givetvis illustrerad av en bild), men du fattar. Det värsta var att det inte var ett skämt.
Det är inte ofta jag blir mållös, men då blev jag faktiskt det. Till slut fick jag ur mig att det kunde kanske vara en bra presentation för nya personer inom företaget... Vad ska man säga?

Hur som, bra dag. Har inte kollat börsen men hoppas kunna lägga undan lite mer pengar den här månaden, det ser väldigt grönt ut hittills.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0