Funderingar på morgonen

Jag har en ny "fokus" i butiken som man så gärna kallar det. Det råkar vara samma fokus som jag måste arbeta med efter mitt senaste lönesamtal. Jag uppskattar verkligen att min personal hjälper mig att få mer pengar i plånboken, hoppas nämligen på en väl tilltagen bonus lagom till att USA's ekonomi kollapsat helt. Fast jag ska nog inte berätta att deras slit påverkar min möjlighet att bli miljonär. Det är en av många fördelar med att vara chef.

Hur mycket kan man effektivisera sin tid? Kan man effektivisera sin tid på samma sätt som sin ekonomi? Skala bort allt onödigt och bara ha kvar guldbitarna? Jobbigt att resa utomlands varje e.m. bara...

Räknade ut att jag lägger minst 500:- på onödig mat(uteluncher) som jag stoppar in i ena änden och som inte kommer ut som guldägg direkt. Nästa månad blir en vit månad. På luncher då.


Kommentarer
Postat av: Emma Östlind

Haha, kul kommentar där om luncherna. Jag har max 2 uteluncher i månaden. Vilket i och för sig kan bli 150-200 kr bara det, men jag är nöjd med det. Däremot är jag duktig på att äta ute på fritiden, alltså kvällar och helger .Det är en större post i utgiftsloggen. Kul att läsa din blogg! Du verkar ha mycket vettigt att säga.

2011-09-08 @ 12:34:48
URL: http://emmaostlind.pengakoll.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0