Kompensation från 3

Min mobil var helt oanvändbar i tisdags precis som för en hel massa andra svenskar som haft oturen att ha dem som mobiloperatör. Men men, efter ett samtal med dem idag fick jag 60 dagar fria sms och mms. Trots att det inte var "deras policy". Men jag har tydligen en hyfsad bra övertalningsförmåga, så nu kan jag se fram emot billigare mobilräkningar i ett par månader. Många bäckar små...

Tittar på lyxfällan och blir som vanligt arg och förundrad över hur vuxna människor kan låta det gå så långt, vuxna med barn. Jag försöker förstå, men jag gör det inte. Kanske har de haft en uppväxt som kan förklara det, jag vet inte.
Jag tror att många som är födda på 80 och 90-talet har haft föräldrar med relativt gott ställt, så när man flyttar hemifrån kan man inte nöja sig med något "sämre". Man ser bara det ens föräldrar har nu, inte hur de slet när de var små. Men vad vet jag.

Har lagt undan samma mängd pengar till aktier den här månaden som jag bestämt, trots att det har varit mycket "räkningar" den här månaden, dvs. pengar till bröllopet i februari och annat sparande. Hade även samfällighetsavgiften till huset dit vi sparat en del pengar, men några 100-lappar extra kostade det iallafall. Hur som avvaktar jag att köpa, tror inte vi sett slutet än. Något som muntrade upp mig var en intervju med härliga "aktiestinsen" som lär ha sagt att "börsen dippar var femte år, det är för att jag ska kunna köpa då".
Det kanske är så man ska jobba: aldrig sälja, spara till dipparna då man köper. Kommer kräva is i magen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0