Supereffektiv dag på jobbet

Det har varit en bra dag. Fått mycket gjort på jobbet. Personalen är jättetaggade över den nya tävlingen som jag satt upp på jobbet och börjar nästan bråka över kunderna. Det verkar också som att vi lyckas hålla samtliga bollar i luften, mao har vi inte tappat något av våra andra fokusområden när vi började med det andra. Det är tyvärr annars ett vanligt problem med försäljning.

En av mina anställda har på eget initiativ skapat en facebooksida för vår butik där hon flitigt uppdaterar med både erbjudanden och happenings i butiken. Jag blir stolt som en mor över dem (tyvärr stoltare än flera av de anställdas mammor). Blev utskälld av en man igår, lustigt att många män alltid börjar med "det här SKA du göra för mig!" Undrar om det är för att jag är kvinna eller för att de slagit huvudet i något hårt och spetsigt som barn...

Privat är det lugnt, N är på kurs med jobbet idag så det blir en sån där härlig måla-naglarna-och-titta-på-tjej-filmer-kväll. Passar mig utmärkt!

Avslutar med en fantastisk bild på vårt landställe, man kan vara rik på flera sätt:


Kommentarer
Postat av: Emma Östlind

Hej!

Vilken härlig bild! Rikedom är mer än pengar, som du säger. Får man fråga hur tävlingen gick till?



Emma

2011-09-08 @ 12:32:06
URL: http://emmaostlind.pengakoll.nu
Postat av: Enmiljonrikare

Absolut, det var en tävling som handlar om att rekrytera kunder till en kundklubb. Vi har varit lite slöa eftersom den inte genererat några direkta pengar (men absolut indirekta). Personalen tävlar om några biobiljetter, men äran är nog mer lockande för dem tror jag...

2011-09-09 @ 08:40:38
URL: http://enmiljonrikare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0