Tuff vecka men lite rolig!

Jobbade ca. 12 timmar i måndags, i tisdags blev det 14. Var helt slut när jag kom hem vid 21.15. Imorse ringde klockan 05.30 men idag var det min tur att hämta vår dotter så då gick jag supertidigt (klockan 14 hämtade jag henne och då började hon gråta för att hon inte ville gå hem, otack är världens lön... ). Tur att jag har barn, annars hade jag nog jobbat ihjäl mig.

Träffade en av mina högre chefer idag, jag tror han tycker om mig (förhoppningsvis på grund av att jag gör ett bra jobb och inte bara för att jag är så förbannat trevlig). Hade företaget jag jobbar för haft ett huvudkontor i Sthlm tror jag att jag hade haft en stor chans att få jobb där.

Har suttit 1,5 timme till jobbet varje dag nu, och det har gett mig tid att använda kalkylatorn på min telefon flitigt (står man helt still måste det ju vara ok att hålla på med telefonen i bilen?). Jag växlar mellan att räkna ut hur lång tid det skulle ta att amortera ner vårt lån på huset till 500.000 (18 år) till att bli miljonär i aktier (lite osäkert på om man ska räkna på en avkastning med minus 5% per år eller plus 5%...). Det är roligt att planera vart man ska lägga sina pengar, mest för att det går att ändra sig 100 ggr om man bara drömmer...  

Jag skulle vilja skriva en bok, men det är som att säga att man är "med i ett band". Jag har en idé till en skönlitterär sak, men självförtroendet tryter. Ska börja skriva på den ikväll. TBC.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0